Monday, March 29, 2010

Satu paper habis. Tiga paper menunggu. Then aku.....

......boleh tersenyum. cewah...

agak-agak ade kaitan tak gamba ni?

Yeay! satu paper dah lepas. (sambil joget-joget lincah mak limah, eh tp bukan halimah jonggang ok).

Lepas ni paper killer pulak. (sambil sedot udara dalam-dalam tp mata terbukak luas, ini expression ngeri ye kawan-kawan)

Aku ingat nak tido jap lepas ni, pastu malam kang sambung berendam air mata dgn paper killer dekat my second home, library. Hee.. Erm.. tapi.. since tido siang is not my passion currently (eksen sekali di situ), so I rasa better sekali kalau dapat menaip-naip rambling kat sini. Itu lebih fun kan u'ollzz.

Aku kecewa.
Mdm EOP english for occupational purpose aku tak datang jenguk aku pun time exam tadi. Bukan aku nak bajet aku ni teacher's pet, tp korang pernah rasa tak bila cikgu korang senyum kat korang time exam pastu tiba-tiba spirit of excellent tu macam datang dekat je ngan korang. Senang je nak jawap exam. Pernah? ok kalau tak pernah, just shadap k. Tadi aku tak nampak langsung mana Mdm aku nyuruk, aku rasa dia tak dtg pun tadi. Pe pun, syukur la I still can managed to do the exam well.

Bibik Mdm wat hal lg ke? tertanya-tanya aku dalam hati. heh.

Truly deeply, aku dah lama tak rasa perasaan dekat sgt dgn tenaga pengajar. Seingat aku last dulu time kat matrics. Aku tak tipu, memang aku tersangat prefer bila dapat lecturer yang boleh ingat nama kita. Hoh! macam dapat special gift bila lecturer kau panggil nama dan pandang directly to your face.

Sejak duduk kat main camp ni, aku rasa macam kalau kurang mencapup or kurang pandai menyerlah mesti lecturer kau tak kenal pun kau. Maka nya, aku yg dlm range serba kekurangan ni dah macam pungguk rindukan bulan (kene ke?) je setiap hari bila mengadap lecturer. Cukup tak best ok.

Ok, here is the case study nya...

Cuba kau bayangkan, lecturer ni supervisor untuk final year project kita, pernah ajar dua subjek, pernah jugak jadi supervisor untuk project seminar, tapi at the end.. bila jalan sebelah dia pun, dia still tak cam and kau pun take advantage utk senang lari kan diri dari dia. So that, takde la dia nak tanya pasal progress project kau tu. Bayangkan bila terserempak, kau senyum mesra. Dia balas tapi buat muka macam eh-sape-eh-die-ni-? Gurrrrr... Itu tak best ok.

Tu yang bila aku dapat Mdm EOP aku yang super-kewl ni, begitu terkesan dalam hati. Harap-harap dapat A la nanti. Ala, tp aku dgr untuk paper final, bukan Mdm super-kewl kita yang tanda, tp lecturer lain. Hopefully, yg tanda aku punya pun tergolong dalam golongan super-kewl Mr/Mdm/Ms. Amin.

EOP class

EOP ni belajar nya pasal mengaplikasikan english dalam pekerjaan. Belajar wat Memo la, Letters la, Proposal la, Minutes of Meeting laa.. bla.. bla.. lagi, eh! macam kerja-kerja opis plak kan. Kalau kelas lain, aku dgr kelas dorang tak fun la, boring la, strict sgt la... dan la.. la.. la.. TAPI! kelas aku, aku rasa yang terbaek la kot. hee.. perasan..

Mdm kitorang mmg rilek-rilek je. Kelas start lambat tapi habis AWAL. Kelas selalu gak kena kansel. Presentation tak yah skema. Markah mid-term sgt generous. Tapi STILL, we were following the course outline, and boleh pandai dalam subjek ni. So, nothing to lose eventho kitorang bersenang-lenang je sepanjang sem.

Dalam subjek ni, kitorang kena form a company pastu provide or produce products. So, adalah yang jadi Manager Production, Treasurer, General Manager and etc. Aku? heh.. I'm the General Manager (bangga jap) dan juga selaku driver masa pegi company visit. 

Hadeh, tak boleh lupa, group aku sesat-barat kat Taipan USJ. hahahaha... kitorang kena cari company yang related dgn projek yang kitorang nak buat. So, my group choosed to manufacture an Aromatic Pest Controller. Menggagau cari company pest controller dan yang paling dekat was Taipan USJ. 

So, pergi la kami ke sana dgn eksyen tak print pun google map. Berbekalkan cuma bualan tepon dgn Mija pasal direction nak ke sana.Dekat sejam jugak la sesat siap kena sound dgn PIC company tu sebab kitorang tak nampak-nampak company dia. 

Nak ke Taipan tu dah satu hal, nak cari company dia pulak lagi la haii, mencabar beb!. Ye la, yang dibayang nye kilang besar siap ada pak gad, sekali hamek kau.. opis kat atas deret rumah kedai je rupanya. Memang bazir minyak betul pusing bussiness square tu bebanyak kali.

Heh.. tak leh lupa betul. hahaha....

Nevertheless (ayat karangan standard), English untuk sem ni memang sangat enjoy berbanding dgn masa EAP English for academic purpose.Walaupun kena berpulun buat proposal bajet bagus siap lagi banyak merapu dari realistik, tapi mengarang buat argumentative essay EAP yang penat otak nak pikir tu lebih tak mendatangkan kegembiraan. haha.. abaikan ayat k*ling aku ni...

Pe pon, really thanks to Mdm S. You have made my English course menjadi tersangat FUN! Ni yang lagi semangat nak amek IETLS pastu pegi UK, heh.. tetiba plak..


terasa macam cakap banyak plak lately,
post aku pun semakin pening.
heeeeeeeee.. boring tak?
aku yg boring akceli..
gugu.. =(

2 comments:

zul efron said...

gua tak bley lecturer tengok gua jawab pekse..
gua gugup.. hehe

mia sarah hemiza said...

DZUL : tp aku sukeee... hehehe...

Newer Post Older Post Home