Tuesday, February 16, 2010

Kenduri kahwin yang bukan satu! tapi dua......

.
SITIAWAN and not SETIAWAN. Aku ingat SETIA-AWAN, so dalam kepala keep spell S-E-T-I-A-W-A-N and sebut Setia-wan. Dah dua kali pergi sana tapi la ni baru sedar yang I was wrong. Hadoi!, lawak betul. Well, aku dah selamat pulang dengan menaiki Bas Transnasional seperti hari datang haritu. Ah.. memang ni first and last la aku naik Trans. Tak mau naik bas trans dah, say no to Trans! Nanti la aku citer kenapa.

Akceli, pergi Sitiawan bukan bercuti pun. Kitorang pergi sebab ada kenduri. A-ha! kenduri kahwin paling interesting yang pernah aku pergi. Bukan satu! tapi dua. But then, masa akad nikah, bukan dua! tapi tiga pasang pengantin. Sebab dah sekampung, so tok imam buat sekali arung 3 pasangan terus! senanggg........!


1...................................................2..........................................3 !!!

Tapi kenduri pasangan yang ketiga tak la pulak pergi. Sebab tak kenal plus tak dijemput. Haha. Yang lagi dua tu pun bukan dari family lain-lain, tapi dari atap yang sama. Atap? eh.. bukan.. rumah?.. eh.. bumbung? haha.. whateva la.. Pengantin lagi dua tu kembar. Kembar ok. Sangat jarang aku jumpa kembar kahwin sekali. So kenduri yang ni betul-betul aku teruja nak pergi. Sampai sanggup meredah berejam-jam naik bas semata-mata nak tengok pengantin.. teruja tak? =)
 Pengantin agak memalu sampai dua tiga kali kena suruh senyum. Say cheese~~~

So obviously bukan pengantin lelaki yang kembar, tapi pengantin perempuan. Ah! perlu ke aku mention lagi? Pengantin perempuan ni MakSu kepada my fren, Nisa. Tahniah MakSu Akak ngan MakSu Adik! Semoga berbahagia hingga akhir hayat. Thanks sak ajak kitorang datang. huhu..

Aku suka kenduri kat kampung. Aku suka suasana kampung. Aku suka rumah kampung. Rumah tinggi, bawah rumah boleh main lari-lari, dalam rumah pun boleh main lari-lari, pastu siap la kena marah dengan arwah atok. Hu-hu. Sepanjang kat sana, banyak la terimbas citer kecik-kecik dulu. Oh! rindu kampung sendiri. Mak! bila kita nak balik kampung kita? -_-"




tak tahan! terlalu suka gambar ini. zatie yang snap, aku yang edit. hahahaha.. tak cantek punn.... i knowwww! tp ada aku kesah? =P






















menunggu mu di jendela... acehh..




Ps.. ahhh.. tak boleh nak sebut, ish3, tapi terlalu nak!!  

.

No comments:

Newer Post Older Post Home