Wednesday, September 09, 2009

Kecil-kecil cili padi.. dah besar???!!

::tagged by shepaaaaa....::

[kenal sejadah sejak kecil, wow~]

Nama penuh : Hamizah
Tarikh Lahir : 13 November 86
Tempat Lahir : Hospital Besar Kuala Lumpur
Tempat dibesarkan : Kg. Dato' Abu Bakar Baginda [jemputla datang beraya!]


1. Siapakah nama kawan rapat anda sewaktu kecil?
Tadika - Teh Munira, Teh Saleha [tapi tak la rapat sgt, cuma ke tadika together2..=)]
Sekolah - Ada sekejap, NoorKassamawati.. [mana awak??], kadang-kadang lebih rapat dgn budak laki dari perempuan, mungkin sbb tu kekurangan kwn rapat perempuan.. dorang jeles kot. haha~

2. Apakah permainan masa kecil yang anda ingat?
Hah!
Main tiang.. cop-cop tiang kat susur gajah sekolah.. ish,gian nak main rasanya..
Main galah panjang.. tp tak leh main selalu, saya pengawas sekolah.. @_@
Batu seremban.. paling expert! siap buat sendiri 'batu' nya kemudian menunjuk2 pada kawan-kawan..

3. Kalau anda gaduh dengan kawan anda, apakah yang akan anda cakap kpd mereka?
Kalau bergaduh biasanya saya selalu nak menang! mungkin kerana itu saya kurang kawan. Oh! maafkan aku.. kecik2 tak matang.. =(

4. Di kawasan manakah tempat feveret anda bermain?
SEKOLAH! yeh, saya boleh main time kat sekolah je, kat rumah kena baca buku.. T_T, walaupun saya teringin mahu ke playground tapi saya harus lupakan hasrat itu kerana saya duduk di kampung. -_-"

5. Apakah cita-cita anda semasa kecil?
saya mahu menjadi Pensyarah.Mana-mana buku sekolah, saya tulis dengan confident cita-cita saya ialah P-E-N-S-Y-A-R-A-H.. tapi masa tu saya tak tahu pun Pensyarah itu apa..

6. Apakah rancangan kartun yg anda gemari dan masih ingat sampai skrg?
Adui. Apa ya.. Ok! ingat dah.. saya suka Rancangan Kelab Disney Malaysia [KDM], jadi saya sgt suka kartun Mickey Mouse! [wow, high class.. hahaha].. even pengacara [KDM] hensem2, tp saya langsung tak tertarik, maklum la, lambat sket nak paham apa itu 'hensem'.. -_-

7. Makanan ringan apakah yg anda akan borong di kedai?
Paling suka kek coklat appollo! balik sekolah petang, singgah kedai cik salim borong kek appollo buat stok..penuh beg.. dan-dan juga gula-gula pembalut gambar udang, yang sarungnya boleh dimakan sekali tuu.. anda tahuu..???

8. Nyatakan seorang rakan zaman kanak-kanak anda yg anda teringin jumpa skrg?
Seorang saja? Tapi saya mahu jumpa semua di dalam gambar neh.. [tak ingat nama sorang2]



9. Apakah gelaran anda semasa kecik?
kat sekolah - paling saya benci nick ini "g*dzilla", tak pun "g*j*h".. urghh!
kat rumah - kak uda tapi telah diolah menjadi "kokde"..

10. Siapa yg mahu ditag?
anda! yaaa...[padahal tak tau nak tag sapekahh.. so, siapa yang baca Ops! anda terkena... (^_^)"]

9 comments:

f A i said...

best gak cite ko ni..bt ak tringat kat zaman sek dl2..hihi..ak pun ske mkn gula2 udg tu..tp ak x mkn pembalut tu, bg kat adik ak..hihi..ak ske mkn yg cam kayu tu, die kacang..

kartun lak ak tgk power rangers, sailormoon n ottromen..((otromen n p.rangers skrg dh xbest dh))..hihi

.mek.mizah. said...

FAI.. aku pon suke!!! hehehe.. skola ptg mmg heaven kalo blk skola nek beskal.bole pegi kedai!

yeah! sailormon!! mcm mane aku bole lupe nehhh..!!

wan wma said...

Saya tak de la gambar masa kecik2 dulu...sedih la...

.mek.mizah. said...

WAN.. ala..yeke, takpe, nnt tangkap gambar anak banyak2 tau!

f A i said...

cmne ko leh lupe ni mek..sailormoon tu satu2nye wira gurlz..hihihi..

tringt dl blik sek ptg nek beskal..konon nk tunjuk terer bwk beskal smbil lps tgn..alih2 t'lggar beskal org dpn..dah dpt luke d lutut..='(

ak de satu je gmbr mse kecik yg jelas nmpk muke ak..tu pn gmbr ngn abg aku..=)

Teh.haha said...

ala mek. aku tetb teringat ms tadika dolu2 kita suka main mak2 masak2 kt 1 bilik tu pastu kna halau ngan anak cikgu y rambut pjg tu... huh. skt hatinye kta2 ms tuh.. hahahha.

.mek.mizah. said...

TEH.HAHA. hehe.. ish!kuat tol daya ingatan ko,pesal aku tak ingt adegan tu??? tadika aulad yg aku ingt, kte p skola nek van ramai2.. lagi, ape yg ko ingt???

AINI NORAINI said...

wooooo...aku terkena...aiyaaa..nnt ade masa aku buat..hehe..
eh..aku pon suke main cop tiang dekat susur gajah..haha

.mek.mizah. said...

IRA... ehe,thanks kad raya! buat tau tag nie.. hehe.. syiokkkk! aku gian nak men cop tiang!! owh, lupa lg satu.. men getahh! one zero fine!!

Newer Post Older Post Home