Friday, September 11, 2009

ayah memang sayang aku lebih ke..??? [mungkin]


[Salam]
-[jawap salam]

kokde balik biler?
-ari sabtu kot mak.. huuu..besuk (harini,jumaat) nak kene siapkan keje lagi..
[sambil aku cebik =( tapi mak tak nampak la kan..]

adik balik sekali tak?
-ehh..sekali kot, die busy sangat tu.. nanti mizah tanye die balik..
[telupe plak ade adik kat uia neh.. hehe]

die mesti nak bawak balik motor dia kan..?
-a'ah kan..mungkin jugak! cuti lama ni.. xpe, kang mizah confirm blk ngn dia..

kokde cuti sampai bila?
-sampai seminggu pas raya.huhuhuu~

lama jugak kan..
-a'a lame gak..
[erkk.. anaknda takot mahu pulang bondaa.. =( ]

(sambil bisik-bisik kat mak)
mak..mak.. ayah dah tau ke camera die hilang?
-dahhhh..

dah tu ayah cakap ape..ayah marah takkkk?? [tanye takot2]
-takk.. takpeela, nanti ayah beli camera lagi canggih~ [mak gelak-gelak je]

:: fuhhhhhhhhh... lega... Mari berdoa ayah tak marah aku balik nanti.. ::

p.s. : sila rujuk post ini jika tak paham ok.. [click]

============================================
cerita selanjutnya..

aku ada camera. Camera ayah dan aku sama! Tapi camera aku rosak. Sebab tu aku pinjam camera ayah bawa kemana-mana. Sebab aku adalah spisis yang suka merakamkan segala apa yang berlaku sehari-hari. Kalau boleh pergi kelas pun mahu bawa camera. Tapi tu macam melampau sangat.

Sepatutnya, spisis seperti aku digalakkan pakai handphone berCamera sahaja. Tapi.. malang tidak berbau. Camera hp pun dah rosak. [kenapa gadget aku semua rosak? =( aku ni perosak kah?]. Aku ada niat. Niat mahu membeli hp berCamera yang baru pada awal semester lalu. Tapi nyata badget ku tak mencukupi. Niat terbatal. Alternative nya pinjam camera ayah. Tapi malang sekali lagi tak dpt aku hidu. Camera hilang!

Sekarang. Apa yang mampu aku lakukan adalah.. repair camera ku dan beri kan dahulu pada ayah. Mungkin marah ayah reda. Isnin lepas, aku hantar repair. Tadi, Olympus call.. charge repair ganti lense adalah RM223. Aku terpaksa setuju. Tapi lepas raya mungkin baru boleh procede sbb spare part sekarang tak ada. Urgh! banyak songeh Olympus. Nampaknya, raya nanti tiada gambar la kami. Wah.sebak rasanya.. =(

Kerja nanti aku pasti belikan ayah camera mahal.




7 comments:

mune said...

yayy!!! ayah mijah tak marah =)
balik pls bawa mood happy. iallah abahmu lupe tok marah =D

mia sarah hemiza said...

MUNE.. heee~ baek la! walopon aku still takot.akan ku cekalkan hati ini. [kene mrh tahan je la..huhu]

melur natasha said...

hahaha..mek cuak sudey...

Shepha said...

aku rasa ayah ko bercita2 nak angkat DSLR ah.

mia sarah hemiza said...

MELUR. pastila aku cuak.kalo ko?tak blk umah kot.hehehe..

SHEPA. ape DSLR tu?kata ayahku.. haha..

Anonymous said...

wehhh..aku da agak dah ayah ko tak mayah...haha~!
neway aku da sampai penang...kem salam maka ayah ko eh??

**kat sini lak duk berkirim salam...hahaha:))**

mia sarah hemiza said...

HANEM SYG.. owrite bebehh~

Newer Post Older Post Home