Thursday, July 09, 2009

We got new baby!!!!!!! (^_^)"

Wah.. wah.. wah.. today was a really hectic day! adoii..
Mulenye plan nak sudah kan repot tapi still terbengkalai..
bangun awal konon nak siapkan.. tp hampehhhhhhh!
Bese la, kalo dah dekat umah, memang tak le stay kaku atas meja nak wat keje, kang baru je duduk.. "kokde.. tolong neh...", "kokde.. tolong tu.."
well, i'm being the new 'bibik' after Naqib gone to UIA.. wawawaa..
takpela, walaupon penat (tipu! tak penat sgt pon) demi ibu.. aku turutkan jua..

Then, lepas siap tolong mak wat rencah bihun goweng, konon pegi sambung wat report, tp senanye aku tak wat, pegi ngadap tenet, tgk update! haha.. Tibe mak dpt cal.. KAK NINA (akak ipar ku) nak BERSALINNNNNNNN !! wawawaaa.. padahal due date die 20/7/09 tapi terawal 11 hari! hahaha.. express nye budak!

So, kami pon begegas la ke Hospital An-Nur Bangi lepas siap tapau nasik kat LaRizzz, apsal tapau..?? sebabnye hari nie kitorang sume puase, hoho~ kebetulan plak kan, so laku la LaRizzz harini ngn nasik harga RM4 ! cehh.. aku amek nasik suku, ayam seketul, sayo sup sket2, mahal nak mati! kat kilang aku ritu, RM3 pon da dpt la!!
Tapi takpe, mak yg banjee.. hikhik..

Dah sampai, jmpe kak nina, bilik wad tak cukup, so die tumpang blk first class. Bapak ah maheeyy (mahal) nyee.. RM1500!! wawawaa.. sib bek tumpang jap jek. selamattt.. Die pon da tak senang duduk, contraction kerap!, dlm kol 4 pm kitorang (aku, mak ngan muaz) blk dlu pasal nye memasing dah ngantok, lgpon muaz dok ngaco sane-sini, tak tahan dah! so, kami telah memperdaya die dgn memperkatakan kite semua pulang (maknenye ngan mak pak die, tetapi tidakkk), die pon pecaye jek.. stended la bebudak.. hehe... sowi Muaz! =P

So, bwk die blk, memang memacam peel la. Aku nak kene layan dak kecik ngan owg tua (mak ku). hehe.. Memule layan kan muaz bahulu, then BUBUR MC.D LARGE, siap air milo, then nak susu strawberry lak singgah 7 eleven. Then mak nak durian pulakkkk, hoho~ beli doyan doploh hengget, kami pulangggggggggg~ ops lupe, beli jambu lagi before tu.. haha..

Kat umah, sampai je.. aku terusss pengsan! mane tak nye gue pose harini.. wawawa... upsss! ITU BUKAN ALASAN MIZAHHH ! ok2.. sori.. aku bentang sleeping bed kat hall depan, aku yg pengsan (tido), muaz ape lagi buat projekkkkkkkkk. Waaa.. bangun jek, nak pengsan balik aku dibuatnye. Abeh sepahh umah dikejekan budak kenit tuh. Ade play-dough tu dah keras, abeh die p pecah2 kan dan end-up kucar-kacir seluruh hall tersebut dgn baki2 dough tu.. Aku yg ketika tu mamai, terus wat2 tido lagi pasal tak larat nak p sapu mende tu.. wawawaaa..

Bangun2, solat2, tolong2 mak jap.. kemas2 kat depan.. kene pegi amek ASHRAF plakk.. huk2, adoii.. dak comeyy tu dah 11 kg!!, tak larat nak dukung lelame dahhh.. mantap sungguh kamu yehh, sib bek cumel, kalo tak mak ude dah picit2 geram. Adehh lenguh...

Bebuke! horeyyy.. ade bubur doyan siap pulut lagi, perghhhh.. komfem naek bekilo la lagi.. huk2.. Pastu bace yasin, tunggu isyak, solat2 terus pegi spital nak tgk baby. Muaz dah OVER excited nak tgk adik. Opah dah tipu2 dah ckp opah nak amek adik muaz nanti, die tak bagi! cehh, kedekut, die kate nanti Muaz nak jage mcm mane kalo opah amek..?? hahahha~


Memang superrr comel! tapi baby lom ade name.. huhu.. Cume ade Muhammad je dulu. Bapak die (along aku) dah pening nak kasik name ape. Siap tadi diskas2 tapi takde jln penyelesaian.. Faris la, Anas la, Muqri la, Munir la, dan lain-lain. Mak nak name yg nampak canggih.. err nampak canggih..????!! haha.. sebab die comel mcm anak mat salehh!! hohohooo..

Walau ape pon! welkem new born baby boy!!! Nampaknye Ashraf dah ade pencabar yg baru, abehh laa, kamu dah tak jadi youngest laa.. bababaaaa"!(tgh acah ashraf, hehe)

sungguh penat mak ude harinie, nasib baek dah benti keje, menjadi bibik sepenuh mase.. yeeeeeee bukkkkkkk, tolong apa sihh..?? hahahahah...

ohoo.. aku mau tdooo~
terlebih excited sampai mengarang panjang nak mati!
sape la agaknye yg sudi membace..

GUDNITE ollsss~~~ =Z

p.s. : bile nak dpt anak senirik neh! *hee.. hee..*
p.s.s. : ape cadangan anda..? nak buh nama ape..?? cepat2...

3 comments:

f A i said...

hi mek..de baby br erk...
hehehe..tlg peluk cium die utk ak..hihi
lps ni turn ko plak la ye...hahaha

MyeAqma said...

waaah skenye dia dpt ank buah baru... congrats!
aku x larat dh mek nk over excited cm ko.. ank buah aku dh ada 25 org kot.. huhuhu akak aku yg tgh pantang lg tu pon aku cm x heran dh ngan ank dia.. huhhu jht en aku???

well, kalau nk anak senirik, cpt2 lew tawen cm odah~ lalala~

mia sarah hemiza said...

hah!
anak buah ko ade 25!
tebeliak mata aku,...
hahaha...

Newer Post Older Post Home