Friday, July 03, 2009

They say goodbye to me!

Aku dah taip dlm kepoyoan berbahasa omputeh untuk entri kali nie, tp rasa mcm tak best. Mungkin bahasa ibunda masih lagi menjadi pilihan. (err..menjadi pilihan atau tak konfiden..?)

Yeppp.. some kind of sentence, i still dun feel confident to express or write in english. Eventho, I got exempted in English at my matric year, but lack of practice, i dun confident.. ALAMAKKK! ok-la ok-la, insyALLAH, i'll improve this matter soon. I really need this language for bright future, same as you.

=============================================

Friday. 3rd July 09.

Seharian aku tak wat ape-ape keje selain dari potong tembikai, potong buah dragon, susun makanan, susun cawan, tolong cuci tray and tolong MAKAN! Company ade farewell party harini, and aku take part bahagian sedia2kan, dah tentu le kene pasal ade 3 org je pempuan (termasuk aku) dlm company, so kitorang la yang kene ready kan segala makanan. And aku! of coz la happy, pasal tak yah melepak dlm opis berpura-pura wat keje.

Menu haritu
Nasik Lemak Wes
Tauhu sumbat spesel PakYa
Satay Balakong En. Suhaimi
Agar2 laici tawar Mizahhh
Sosej & Nugget KakWan
Nasik Impit Comey Reen
Kopok B*** Mizahhh
Rendang ayam Mak En. Nazri
Bubur Doyan Mandrem Zairul
Tembikai Sedapp En. Suhaili
Sandwich Maveless En. Syed
Teh ais free (sponsered by KANTIN)

Fuhh.. Memang kena cantas abeh segala diet aku yang sebulan lepas dek penangan jamuan neh!. Semua makanan neh hasil collection beramai2 and ade gak yg bawak ikhlas. Tapi memang beshh.

Senanye yang aku tau nak meraikan ZL (memang nama sebenar) yang nak berenti. Tapi aku tak tau dorang combine sekali untuk orang2 yang akan tinggalkan company, macam En. Suhaimi(supervisor aku) naik pangkat, orang2 dept. development yang pindah opis, and aku trainee yang nak abeh praktikal. Then, semua kena bagi speech temasuk aku! aku seriusly SPEECHLESS!! owhh my.. kelu lidah aku.. maluuuu.. i juz can say thanks in general in front of them pastu cecepat duduk. tu pon kene gelak ngan dorang.. (-_-)"

Tapi kalau waktu boleh diulang,

"aku nak ucapkan banyak2 terima kasih kat semua staff yang terlibat menolong aku sepanjang training nie, En. Saari(bhai) sebab tolong aku buat SOP forging 2, En. Kadir kat forging 1, En. Karnizam(mat rock) yg tolong hampir semua projek aku, En. Suhaimi supervisor aku sebab bagi peluang aku training kat sini and tunjuk ajar die, En. Zulkarnain(aji) Supervisor Maintenance Dept. sebab byk bagi peluang wat mcm2 keje, Reen sebab sudi jawap semua soalan aku and selalu ajak makan, Kak Wan yang tak lekang senyum and cerita2 kat aku, Nurul sebab selalu usik aku n panggil aku Lisa Surihani, En. Adnan yang byk test aku dan membuka mata aku supaya serius belajar, dan semua STAFF-STAFF ASEAN AUTOMOTIVES and tak lupe akak-akak kat opis kat atas yg sangat frenly." (huh! macam speech artis menang award. =P)

menghitung hari-hari terakhir..

yang atas tu aku ngan KakWan,
tepi bawah tu Pak Guard yg selalu bukak bonet aku.

yang tgh amek rendang tu En. Syed (AM),
Gambo kecik atas, baju blue black tu bhai, pakai uniform tu matRock,
gambo kecik tgh, yg ngah mkn dok paling tgh pakai uniform tu Supervisor aku!
gambo kecik bwh, baju biru tu Kadir, dok dpn die sape eh..?

our foods!
and kete MyVi baru tu kete baru En. Amin (Manager Development Dept.)
*sje buh gambo nie kasik nampak, hehe*

Nampak tak agar2 laici ku..??

err.. siper baru, nak tayang.

Lepas je majlis, ZL terus balik. Padahal die nye date abeh next week. Maybe die tak tahan sedeh kot pasal besfren die En. Nazri nye mata dah berair. Huuu.. syahdu plak jap. Eh, aku pon rase sedeh gak tau. I'm gonna miss dis place forever. Amek la saye keje nanti plz..?

They really threat me well, macam keluarga. Tetibe terlupa cerita2 masa awal2 masok training, tahap ke-tak-best-an time tu terus lupus plak rasanya. Eventho ade la yang gatal2 panggil2 ejek2, tp semuanye rasa mcm abg senirik yang dok ngusik. Hehe.. So, tak la tersyok sendiri.

p.s. : I got another three days there, hmm.. plz, dun cry mizahhh..

No comments:

Newer Post Older Post Home