Sunday, January 31, 2010

45 minit car wash yang berbaloi! tp cuaca mmg selalu cemburu dgn kilat.

ini gambar mukadimah! hiasan yang keterlaluan. *gelak-gelak

Second time drive pergi LCCT seorang diri pagi tadi, sambut org jauh, from Terengganu. First time dulu pergi KLIA, jemput YB wannabe *gelak-gelak. Selalunya pergi sana, oh maksud saya pergi area sepang KLIA / LCCT mesti dgn mak atau ayah atau keduanya sekali. Pagi tadi instinct mmg macam lain. Awal-awal jalan je dah jumpa polis trafik duk tahan-tahan org, pergi kiri.. pergi kiri.. kesian penunggang motosikal. Nasib baik belum start merempit. Selamat.

Masa on the way tu pulak, terjumpa serpihan kaca sepah-sepah atas jalan. Lebih dramatik lagi, siap ada berbulat-bulat ketulan darah kat situ. Siap ada bantal kecik bentuk bintang segan-segan kat sekitar tempat kejadian. Meremang gak tengok, dan pepandai saya membuat kesimpulan, yang bahawasanya kemalangan baru saja berlaku kurang dari 24 jam. Adakah mungkin sejam sebelum saya lalu di situ? hah!

Syukurla, selamat juga sampai dan fetched kawan tu. Jumpa macam dah setahun tak jumpa. haha. Setel hantar semua, saya pun pulang ke rumah dgn hati berbelah bagi samada mahu singgah The Mines atau Alamanda. The Mines ke Alamanda? The Mines ke Alamanda atau dua-dua? Dan akhirnya saya pilih petrol pam dan car wash.

Lepas isi minyak FULL, bergegas la saya ke car wash pula. Adui.. dua kali pusing nak pilih car wash yang mana. Banyak gila pilihan sampai kan tak boleh nak decide. Pastu end up semua saya terlepas! Harus la patah balik, ikut hati nak balik je rumah tidur sbb malas nak pusing, tp memandangkan WKY tu dah serupa dgn rumah kucing sampai susah nak beza antara kancil atau kucing, maka saya gagahkan juga buat U-turn.

Rasa menyesal ada gak mula-mula sebab pergi car wash sebelah kedai makan Perantau Bangi tu. Saya tunggu dekat setengah jam tak siap-siap. Selalu antar kat sebelah sekolah rendah saya tu, uishh.. mcm THE FLASH bangla tu kerja. Tapi yang ni, mmg lemah lembut kerja nya, elok la tu, sopan-santun.

Baru nak start bengang sebab lama sgt tunggu, tiba-tiba.. ternampak mamat cuci keta tu dok sental-sental calar kat tepi kereta saya. Ingat tak calar yang saya kena langgar lari dan saya bengang tu? Ape? tak ingat? ok.. ok.. baca balik kat sini. Ha! calar panjang tu la dia dok tenyeh-tenyeh dgn liquid ajaib yang saya nampak tulis "SOFT.." pastu tak nampak dah. Mamat tu nampak sungguh beria-ria tanpa tunjuk gaya saja-tunjuk-rajin-padahal-tak pun masa dia dok ngadap scratch tu. Then, dah lama sket.. ting! haa.. hilang wehh.. wahh! excited hokeii.

see.. see.. see.. tinggal ada line putih tu je tak boleh hilang. terer la mamat tu!
oh! efek kaler pink tu akibat biasan warna merah kereta kakak saya, bukan sebab cat luntur lepas kena sental macam clorox tu. =P

rajin tak saya? macam-macam pose dah ni. ada style kan?

ni takde kaitan. saje tunjuk rumah idaman tapi dah sold-out

Kereta dah berkilat. Tapi lepas 2 jam hujan datang membawa rahmat....... fine.. fine.. -_-"
Ni yang rasa tak mau balik UIA, muktamad!     .....(alasan)

  • amacam sedap tak karangan berganti diri kan SAYA ? ayu tak? ayu tak? *sengih
  • mex, bak kata keri, nama urban bagi mek. dan saya macam suka la plak. urban beb!
  • tak mau balik UIA, tapi nak naik flight pergi UK.. boleh?


3 comments:

Unknown said...

hehe..ayu :)

mia sarah hemiza said...

cik EPAL.. hehe.. thnks! =)

Enchek Sepang said...

kayu la ko mek. ko bole plak cm pening tgk bdk tu sental ko nye garis calar tu. ala, klu halus.. bnde bole ilang la. tggl nk polis je area calar halus tu. hehe :P

Newer Post Older Post Home