Wednesday, April 01, 2009

S.A.M.A.N

1 APRIL 2009 (april foooooooooooooool..!)

By the time, sepatutnya aku harus duduk sambil menyudahkan kerja Ergonomics aku yang tergendala. Since aku kena hantar hari sabtu, so perasaan mahu melengah-lengah semakin menjadi-jadi. Erkk.. ape nak jadi nie. Final exam akan bermula seawal 6 April, tapi bagi teman-teman seperjuangan, itu bukanlah paper yang terawal, sebab mereka kebanyakannya mula pada 3 April.. Jadi aku bernasib baik, atau mereka sedikit malang..?? *no komen =P *

Planning nya mahu menyudahkan Ergo (nama glamer Ergonomics di kalangan pelajar Manu (nama glamer Manufacturing di kalangan pelajar Engineering)) pada malam ini, tapi nampak gaya nya seperti rancangan itu akan tergendala. Aku kemalasan. Jiwa kosong. Perut penuh dengan tom yam pekat penangan KUNANG-KUNANG tepi shell after Taman Melati. (sekor kunang2 pon aku tak nampak! tipu giler!) Kesimpulannya, "mungkin" besok akan aku sudahkan. InsyALLAH.

Tadi wawa suruh aku baca blog die. Ape yang menarik..??????????? haha.. anda baca la di sini. -here- , dgn cerita nya, teringat plak aku kisah aku di saman tempoh hari. Owh! kenapa bahasa aku seperti ini.? (skema tahan *&^%#$) biarlah, angin tak berapa nak tepat, die menyerong 87 degree..

Hujung minggu lepas. Hari Jumaat yang permai. Hati dari awal memang tak tenang, dua tiga hari sebelum tu memang perasan Parking Staff di hadapan E0 sering terlihat kelibat PAK-CIK-GUARD. huh! rajin sungguh menyaman. Jadi, telah set di dalam kepala, jangan parking di situ bila-bila nanti. Tapi.. entah cemana, pada hari itu, mind-set lost, memory undefined, dengan perasaan confident, 'ter'parking la di situ. Maka nya, dapatlah LOVE LETTER yg telah cuba aku jauh kan dari diri ini. (*_*)"

Baru nak clear kan diri dari saman2, since aku dah ade rekod sampai 5 saman setakat neh. (5 kali 25 = kira lah sendiri). Harapan tak mau tambah lagi, sebab terasa diri amat kedekut untuk menyumbang lagi pada pihak UIAM. Tapi apakan daya, terkena lagi. sob.. sob.. sob..

Petang. Main Entrace UIAM. Pejabat Saman. (err.. aku tak tau ape name scientific die.. haha), berniat mahu menyerah diri untuk membayar saman. Awalnya, harapan cerah. Mungkin 20 saja.. (tapi 20 tu pon sakit dol.. (~_~)" ) Tapi, bila cek-cek rupanya ada lagi saman tertangguh. hah! ni yang aku malas neh! hati berdebar-debar.. adoii.. bape hengget plak nie... bermonolg aku sendiri. acehh.. muka tahap seposen aku tonjolkan pada pak guard yg bertugas. Dgn harapan boleh mereducekan lagi. err.. tapi.. nampaknya harus membayar RM30 juga.. melayang belanja ku.. wuwu~ ayah, nak duwet.. =(

--------------------------------------------------

saman 1 : cross road from Asma' junction to Engine junction = RM 50
saman 2 : parking at the staff parking = RM 50

total = RM 100

budi bicara = RM 30 = (saman 1 - RM20) + (saman 2 * 0)

muka aku = sket lagi mau nanges..

muka Pak Guard = puas ati..

keluar opis = muka kelat2.. terus kansel niat mahu ke time square esok hari~ wwweeuuu...

-----------------------------------------------------

p.s : kwn aku kata, saman untuk STAFF adalah
serendah RM 25.. benarkah..????
sistem apekah ini.. membebankan pelajar!!

p.s.s : wawa kata, UITM saman paking RM8..
jeless!

p.s.s.s. : Rash, thanks teman aku ber'date dgn pakcik guard aritu..

.
.
.
me,
Free Signature Generator

2 comments:

Khairulnizam said...

huhu... kiter pon ada saman ng UiTM.. balik lewat masuk hostel.. hahaha... sem depan naik mahkamah.. :p

bayar la hutang2 mu itu. :p

mia sarah hemiza said...

huishh!! siap naek mahkamah..?!!

dah bayooo.. =P, kalo tak lagi bykk nilainye, tak le reduce... aduiii..

Newer Post Older Post Home