Monday, March 09, 2009

sembang-sembang ntah...

9 FEBRUARY 2009

macam biasa lama aku tak menulis kat blog nie. Bukan takde ape nak dituliskan, tapi nak menaip tu yang masalahnya. Huh.. Malas.. Salahkan malas, dan bukan aku.. (cehh, nak ngelat mizahhh, poodahh..) Masih di rumah. Bosan. Yee, tiap malam memang macam nie la aku, ngadap laptop, surf2, chatting2, tgk2 blog orang, tgk2 facebook org, tgk2 friendster org.. haha.. memang nya takde keje kan.. adakah ini gaya seorang loser.??? haha.. sekali-sekala..

Harini pada awalan hari semuanya berjalan lancar. Bangun lambat seperti biasa, dan memang la kena bebel kan. hehe.. tapi nak wat cemana, kalau tidur pon dah nak dekat pukul 4, so paham2 je la.. Then, mak kata lepas zohor ikut mak pegi kenduri and terus pegi Nilai 3. hoho.. Kena makan nasik la jawapnya. Setelah sekian lama tak makan nasik, so macam batak dengan nasik kenduri tadi, nasik separuh, tapi lauk.. kuuuuusssss semangat.. penuh pinggan.. yee, tatkala apabila berjumpa dengan lauk kenduri memang macam nie la, suka gila!

so, Selamat Pengantin Baru ye anak pakcik Sudirman..(bukan penyanyi tu ye), akceli aku pon tak kenal siapakah gerangan si pengantin. hehe.. ahaa.. first time ever, bila dekat kenduri aku dikejutkan dengan pengumuman dari DJ yang bertugas supaya beware dengan si pemecah kereta! haishh.. sempat lagi dorang wat keje terkutuk tu.. bongok ke ape.. Toksah la wat project time2 org tgh happy2 kat kenduri.. s*****! so tadi ada kes yang sebegitu.. kesian2..

Then, balik kenduri ayah anta aku balik rumah dulu. Sebabnya nak bawak sekali WIKY aku pergi Nilai 3.. owh btw, aku baru terpikir nak buh nama apa kat soulmate aku tuh, WIKY ok tak.? kenapa WIKY.? disebabkan no plat die WKY, so aku tambah je I and jadi WIKY.. hahaha.. *hadoi, da macam stereotype gurl plak rasenye.. tak kesah la..*

So, tukar2 baju siap2 and pergi stesen minyak seksyen 15 tu.. Aku baru tau yang kat Petronas boleh topup touch and go. Since TNG aku tinggal singgit je, so pergi la topup dulu kan. Kang leh zooooooomm je lalu smart tag.. hee.. Tapi macam biasa la, kalau bukan kat tempat die kene la bayar service charge. 50sen k.. Dah topup, aku pon tunggu la ayah n mak kat situ.. Owh dorang pegi kenduri lagi satu kat bangi.. Pakcik ape ye, aku pon lupe sape.. *ramainye org sibuk2 kawen..tgh musim ke.?*

ohoo.. kenapa aku perlu membawa WIKY..? kenapa tak naek je skali ngan ayah kan.. Senanye, nak pegi ganti handle pintu kat sana. Ayah kata murah and ok gak la kat sana. Handle pintu WIKY patah, bukan aku eh yang buat, ayah ku! hehe.. so, tu yang ayah nak ganti.. save duit aku.. *hahaha*. Sementara ayah pegi repair WIKY, aku ngan mak shopping2 carpet and tgk2 langsir. Mak nak tukar langsir. Tapi aku tak bagi. Sebab cam lawa lagi, so tak yah la bazir2.. Even langsir tu dah pakai dari kenduri along lagi! haa... lame dah, 5 taun yg lepas.. Elok lagi watpe nak tukar, basuh nanti nampak la berseri-seri kembali, tol tak.? emmm lagipon, nanti kenduri Salih bukannya buat kat rumah, kat dewan. So, takde la org ramai sangat sebuk2 kat umah kan..

Before terlupa.. Abg aku, Salih nak kawen bulan 5 nie.. kalu tak silap, belah perempuan 23 May and belah family kami 30 May.. InsyALLAH, bertambah la lagi ahli keluarga aku.. Welcome kak ana.. (^_^)"..

Tengah2 aku dok bershopping ngan mak, ayah call tanya nak tukar cushion cover tak.... haaaa... tak yah tanya pon of coz la aku nak!!.. seat WIKY dah teruk sangat, macam2 peta nek geli aku.. haha.. Ayah kata leh basuh je senanye tapi disebabkan aku malas, so makin berpeta la ia.. Skang dah ade cushion cover dah! so anda-anda tak akan nampak dah peta tersebut..*hihi* ok gak cushion cover tu, just sebab baru je pasang, so die ade cam wrinkle2 lipatan, tak bape kemas lagi.. Hopefully nanti die semakin ok.. so soulmate aku sudah berhandle baru, wiper blade baru and cushion cover baru.. *thank you Ayah..luv u.. =)*

Nilai 3 memang sangat panas! kalo dok lama2 kat lua comfem la itam legam. Sambil dok tunggu ayah sudah kan kete, aku ngan mak lepas kat warung tepi2 tu. Ada goweng pisang, rojak, cendol, abc...macam2 la... Mak nak rojak. Aku pon pegi la beli. Minah yang siapkan rojak tu macam clumsy sket. Masa nak tuang kuah die pegi angkat plate rojak tu and senduk kuah.. Sebabkan periuk kuah tu tinggi, so dia angkat pinggan tu tinggi jugak. And it end up tgn die terkena kuah tu sebab cedok sekali penuh senduk tu. Senduk da la besar. Kuah tu panas. Abih die lempar pinggan rojak(sib bek tak terbalik) and tgn die melecur. Sian die. Da macam nak nangis. Aku tak tau nak wat ape, disebabkan tak amek first aid course or medic2 neh, aku tgk je la wat muke kesian. Die mintak maap sebab dah tercampak rojak aku (huu, semakin rojak la rojak aku), tgk die sakit aku kate tak pe la bagi je yg die lempar tu, tak tumpah pon. Die tukar plate and tambah kan tauhu goweng kat aku.. Pestu aku nak bayar die kate byr kat makcik cendol tu(owner die), aku pon g byr kat makcik cendol, pestu makcik cendol kate byr kat minah rojak tu.. ish.. ape men tolak2 nie.. da la panas, die men tolak2 lak, hangin gak aku.. tapi lantak la, malas nak layan..

Ayah dah siap, kami pon betolak pulang.. Da makan cendol, dapat lak air kelapa. huh! memang sedap gila.. tu ayah lak yang banje, heaven! Aku bwk balik WIKY, so terpisah ngan mak ayah. Balik sorang je. Mula2 mak suh tunggu kat simpang balik sekali sebab tau aku tak tau jalan.. Masa pegi tu ayah bwk jln short cut mane ntah, then aku pon ngan belagaknya kata takpe, mizah redah je.. so, aku pon men jalan je.. dipendekkan cter, SESAT! tak jumpa highway PLUS, masok highway LEKAS.. pestu ntah ceruk mana aku jalan.. adoiii... terus jadi jauh NILAI-BANGI.. haha.. tak kesah la, janji sampai umah.. nak dekat sejam gak la tahap kejauhan laluan aku tu.. *so, moral of the story, jgn belagak ngan mak bapak..*

Panjang lagi senanye citer untuk harini, tapi sebabkan terlalu panjang and confem nanti reader lari and tertido lak sebab terlampau byk words, aku stop la dlu.. continue later..

p.s : mula dah step2 untuk tau die tu.. huhu.. tapi rasenye hanya takat tu je kot, tak rase die di jalan yg sama.

me,
Free Signature Generator

No comments:

Newer Post Older Post Home