Tuesday, December 02, 2008

...musim haji kembali...

dis post supposed to be for last 20 November 2008,
due to lack of time, tak sempat nak masuk kan cite nie dlm blog aku nie.
So, sori la kalo cte nie a bit dah basi~ hee...
ok, back to the point,
aritu dlm 4 buah kereta tak silap aku ler, telah dtg ke rumah aku.
Ni di kalangan sedare mare and ade gak yg bukan sedare mare
tp bole gak la di anggap sedare seagama.
Rombongan dr johor nie sampai umah aku tepat jap 6 lebeh,
mse aku tgh sibuk sidai kain2 yg basah kat belakang umah.
So, actually nie rombongan nak anta bakal2 haji yg terdiri dr
mak ngah, wak ngah dan kwn mak ngah iaitu makcik weda.
Alhamdulillah, tahun nie rezeki dorang.
(bile lak giliran aku kan.? erkkk..daftar pon belom..(~_~)").
Mlm tu, dlm renyai2 hujan, mule2 memang renyai tp dah lame2 lebat lak,
kitorang pegi la kelana jaya untuk anta bakal2 haji nie kat sane..
Syukur sume berjalan ngan lancar walaupon hujan rahmat turun tanpa henti.
Semoga beroleh Haji Mabrur dan di terima amalan sepanjang di sana.
InsyALLAH.


nie la bakal haji and hajjah...mak ngah, wak ngah and makcik weda


antara sedare2 yg turut hantar


" Menunaikan haji sebenarnya termasuk dlm rukun islam yg kelima,
ia wajip dilakukan oleh setiap muslim sekali seumur hidupnya,
tp kalau nak wat byk2 kali pon takpe..
Sedikit brief psl haji, ia wajip dilakukan oleh seorang islam yang baligh,
berakal, merdaheka dan berkuasa.
So, kalo da cukup semua syarat2 nie, wajip la keatas kamu
rukun islam yang kelima nie, seeloknya jgn bertangguh sbb kite
manusia tak tau bile ajal maut tu sampai.
Nauzubillah. "

p/s : doakan mak ngah and wak ngah aku selamat pergi dan selamat kembali..aminn..

.
.
.
.:: anak sedare ::.
kak ude

No comments:

Newer Post Older Post Home