Saturday, January 22, 2011

SEBELUM TIDUR BASUH KAKI DAN BACA DOA SEBELUM TIDUR...

 بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوت
Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati

Mimpi ni memang mainan syaitonirrajim. Haih.. kalau agak-agak kau mimpi then terbangun tengok jam dah pukul 7 dan lantas berlari nak solat subuh, itu confirm, jangan percaya 100% atau rasa bahagia dengan mimpi-mimpi indah tadi. Itu mainan syaitonirrajim. Lagi sekali, itu mainan syaitonirrajim (ulang 70 kali).

Memang terasa happy je sebab sebelum tidur tiba-tiba terasa nak mimpi yang best-best. Sempat lagi tu, tapi ingat, jangan plak dok berangan sebelum tidur pastu sampai terlupa doa sebelum tidur. Aish.. memang double confirm mimpi kau sat lagi mainan syaitonirrajim. Kegemaran makhluk merah bertanduk tu kalau kau tidur lupa nak baca doa. Berjuget2 kegembiraan mereka itu.

Well, saya hampir tergelak, kenapa la hari ini bangun-bangun terus terlintas, "ehh.. kenapa aku boleh mimpi pasal dia ni.." Lol~ Walhal, sebelum baca doa tidur memang dah pasang angan-angan nak mimpi pasal dia. Dushh! memang berkesan mainan syaitonirrajim ni rupa nya. Yang bertambah syok, saya lah yang terbangun subuh gajah demikian (T_T). Sudah tentu makhluk berekor ni seronok sangat kan pagi tadi kan. Huh.

Sangat lah kelakar. Hari-hari saya memang duduk terfikir, apa problem sebenar nya dengan dia ni. Then, dah macam drama maka mimpi malam tadi pun "play" lah apa cerita sebenarnya yang berlaku between kami. Cewah. Dah macam real. Sumpah tak boleh nak terima macam mana kitorang boleh ada problem.

Well... Di suatu hari.. (background sound suspen tenggggg~)

Segala nya berpunca dari diri saya sendiri. Ceh.. apa punya sebab la, saya  lak yang berat bersalah. Lagi hebat punca nya datang dari tulisan blog saya sendiri pasal dia. Ok, that part is really funny. Tak pernah kot saya menulis merapu pasal dia. Alih-alih saya dituduh sambil siap bukak blog saya (merujuk scene dalam mimpi tu tadi), yang saya ada berkata buruk and macam-macam pasal dia. Sampai dia dah pasrah and tak mau baik dengan saya lagi. Ape ke hal nya lah, hahahaha.. jom gelak ramai-ramai. Tak adventure betul "blu-ray disc" mainan syaitonirrajim ni.

Isk.. tapi a real fact is, mimpi yang betul-betul mainan syaitonnirajim adalah mimpi yang sangat clear kau nampak. Seriously, saya nampak muka si polan ni clear gila. (or maybe sebab saya rindu sangat kat dia sampai boleh nampak muka dia jelas??) hehh. ini sangat funny lagi sekali. Setelah saya membuat observation sendiri, satu lagi petanda mimpi cuma mainan syaitonnirajim ialah you will continue remember every single thing that happened in your dream. I don't know ini benar-benar atau ini tipu-tipu.


Let's just make a "toy dream" as a toy. But if you get a "real dream" just shut and stay quite, sometimes that dream a really real dream that can honestly come true. Ehh.. have you all ever experience that something happening in your life seems like ever happened before? Saya pernah dengar, yang kita rasa pernah berlaku tu actually apa yang kita pernah lalui di dalam mimpi kita. Is it true or not, just leave behind the story.

Cuma nya.. jangan cepat percaya dengan mimpi, kerana tidur yang tidak disertai dengan Bismillah dan doa memang tidur yang tidak dijamin terhindar dari gangguan syaitonirrajim. Baca doa tau! =)



p.s. : mimpi = dream, impian = dream. Chase your dream (impian), itu kemestian kan!

.

2 comments:

F. said...

Tapi best kan if mimpi pasa org yang kita suka hahahahha

ok ok mimpi itu mainan syaita O.ov

mia sarah hemiza said...

NONO : heeee.. mmg syok dpt mimpi camtu, and tu la yg kte dpt -_-"

thnks to setan for playing me around. hahaha

Newer Post Older Post Home