Wednesday, August 11, 2010

Godaan 2 liter air masak, air masak je pon..

Ok-la-ok-la, kalau nak wish Selamat Menyambut Ramadhan macam dah terlambat kan, even baru satu hari puasa tapi dah dua malam terawikh kan, tak syok bunyi nya kalau baru nak wishing-wishing. A-ha.. kalau dah bukak topik pasal puasa ni mesti la cerita pasal puasa kan, takkan nak cerita pasal World Cup yang tahun ni aku tak amek port tu. Tak match kan! ok, jom cerita pasal puasa.!

Since sekarang aku bekerja dengan berbagai kaum (bila dah berbagai kaum, maka nya agama pun perlbagai, wow! variety) di opis, maka cabaran berpuasa dengan orang yang tak-payah-puasa ni nampak nya macam budak kecik baru belajar puasa. Huish! sungguh mencabar iman. Ehe.. mana tak nya, sebelah meja aku ada sebotol air 2 Liter, slumber je diteguk member sebelah. Lepastu, lepas waktu break makan, ada pulak kueh kaler kuning dia tapau bawak masuk opis, tu belum lagi kalau ada yang bawak masuk coffee cup, semerbak bau satu ofis.. hu.. hu.. hu.. sabar.. sabar..

Memandangkan dah terbiasa tiap kali bulan puasa mesti di kelilingi hampir semua orang yang WAJIP puasa, so jadi macam awkward la pulak bila kali ni dekat sgt dengan geng tak-payah-puasa! haha, padahal dah berpuluh tahun puasa sebelum ni steady je! kikiki.. Oh! ditambah lagi bila bukak drawer sendiri ada pulak sebekas coklat simpanan stok, adeh.. lupa nak bawak balik, maka nya, tiap kali bukak drawer asyik berdoa la jangan tersilap sauk! kekeke.. kang nak amek kertas, teramek coklat pulak! naya.

Tapi siang tadi, aku heran! time aku lalu kat canteen nak pergi surau, isk! ternampak pula kakak-kakak bertudung ah! sah-sah la Muslim kan, pergi beli kueh and duduk join sekali kat canteen. Sebagai seorang yang konon nya khusnul-zhon (bersangka baik) ni, maka aku simpul kan je la, mungkin dorang beli untuk berbuka dan lepak jap tengak TV berscreen besar kat situ. Eh, aku pun selalu gak tengok TV kat canteen time makan, haish.. masyuk betul since TV LCD tak mampu dibeli pihak rumah ku ini, T_T jadi layan kan lah bila ada peluang.

Pelik.. pelik.. tak pun sebab dorang ABC (Allah bagi cuti) kot so dorang join-join makan time break? hah! mak aku kate, ni boleh panggil van mayat buat serbuan ni. HAHAHHA.. lawak.. lawak..

Berbalik kepada ABC ni, meh aku citer lagi.. aku paling isk, menyampah kalau ada girls yang tak puasa, eh bukan, yang ABC ni dengan slumber nya makan gula-gula dalam kelas. Urghh! even anda tak puasa, tapi perlu ke bagitau seluruh kelas dengan bunyi-bunyi bukak sampul gula-gula tu? Langkah paling bijak ialah, jangan makan terus dalam kelas. Yes. Respect sikit orang yang berpuasa. Dah la dorang tak leh makan gula-gula bagi menghilangkan ngantuk (aku ler tu), then tak pasal-pasal sakit ati pulak tengok muka sorang-sorang (sebab lebih dari seorang) tersipu-sipu bila orang semua direct pandang mereka. Annoyed ok! Malu sikit boleh tak? *aigu!*

Well, selamat berpuasa semua. Maaf terkasar bahasa di blog ini yang merentap sanubari anda! Semoga Ramadhan kali ini yang terbaik dari sebelum-sebelum nya! ohh.. jangan lupa sahur ya.. emm..


p.s. : baju raya tak siap lagi -_-" 

No comments:

Newer Post Older Post Home