Saturday, May 02, 2009

My mom's operation...

2 MAY 2009

hoo.. bulan baru dah tiba.. masok harini dah masok 11 hari lepas mak aku nye operation kat lutut kiri die. Emm aku tak reti sgt hal2 medical neh, yang aku paham mak aku sebut2 ade Baker's cyst kat ctu, tu je.. hee.. ish, bukan salah aku sebab tak amek tau, tp dah anak die nie amek engineering comfem la medical2 neh ketinggalan sket.. hee..

So far, my mum dah buleh jalan, tp kene pegang2 gak la. Or sumtimes kene pakai tongkat which is selalu dibuat main oleh Muaz.. haihh.. Tapi mase after operate haritu, nak gugur jantung hati aku nengok mak aku nanges. Die kate saket. nak gerak2 pon tak leh. Duduk serbe tak kene. Sampai tak tahan nak makan pain-killer yang die bawak tu. Tapi nurse tak bagi, takot overdose. So, tunggu je la yang nurse bagi.

Aku sungguh la bersyukur, progress pas operate tu nampaknye makin ok. Cume sekarang mak aku tak leh solat mcm biase. Kene solat kai kerusi. Doc kate maybe it takes 6 months she will pray like dat. Takpela, janji masih boleh menunaikan ape yang wajip.

Siang tadi die nye check-up. Kesan jahit tu doc dah bukak. Kecik je kesannye, tapi saket die perghhh... tu la yg mak aku ckp.

Macam mane ade Baker's cyst nie..? Tau pon lepas mak aku wat MRI.. (alaa, yg mcm dlm grey's anatomy tu...). Pegi hospital pakar yg len, dorang suggest tak yah buat sebab dorang kate takde pape pon lutut mak aku neh. Tapi mak aku still rase saket even dah telan berpuluh jenis ubat. So, die tak puas ati, and carik hospital mane yang ade MRI. So, pegi la KPJ kajang, and they have dis kind of equipment. Then, baru la tau rupenye dlm lutut mak aku tu dah kire teruk. Doc kate dah stage yg tinggi. Pastu baru la decide nak operate. Err.. die siap record lagi ape yg die operate nye kat ctu. Kitorang leh tgk la ape yg doc wat kat kaki tu. Siap ade gerudi lagi sebab nak buang yg warne puteh yg aku pointing ngn arrow tu..



Hopefully, mak aku leh recover cepat. InsyALLAH. Doakan mak aku k.. (*_*)"

No comments:

Newer Post Older Post Home