Monday, May 20, 2013

Second Week in Melaka

Last punya post pasal panic attack.. meracau tak tentu pasal macam mana nak pack barang untuk pegi training 6 bulan kan, so.. here I'm.. dah seminggu nak masuk second week pun kat Melaka ni. Basically, akhirnya dalam keadaan terdesak dan malas nak fikir panjang, akhirnya berjaya juga la pack barang untuk bawa ke sini. Tapi case aku OK lagi sebab rumah dekat, sejam je ulang alik Melaka-Bangi, so apadehal kalau barang tinggal kan? boleh balik Bangi anytime. Tapi, terima lah cost nya..

Tol dari Bangi ke Melaka RM13.90 which is half than tol ke Kuantan, tapi jarak dari Bangi-Kuantan agak reasonable la untuk kadar tol yang macam tu, lebih kurang RM25.90 gitu lah tapi berbaloi la untuk 3 jam punya journey, ini untuk sejam je tapi mahai nak mampuih.. agak terasa melampau nya, so baru lah sekarang aku rasa tol itu mahal.. huwaaaa.. kalau tiap-tiap minggu nak balik, masak jugak lah.. pergi-balik dah nak dekat RM30, kali 4.. fuhhh.. tapi takpelah, untuk 6 bulan je, nanti dah balik Kuantan tak boleh pulak nak selalu balik.

So.. redhaaa je la..

Sebenarnya dah tak tahu nak buat apa, technician ni tengah repair bilik air hotel ni haaa.. haiyoo.. bosan, aku dah ngantuk, tapi ape kan daya, takkan nak bantai tido je.. tak pasal2 ada yang ternoda esok pagi bangun kanggg.. hahaha.. No! No! No!

Sorry la kalau post agak sampah lately. Bosan tahap gaban. Padahal banyak perkara ilmiah yang nak dikongsi, tapi kemalasan yang nyata menyebabkan gue kemalasan nak cerita beia-ria. Kalau cerita-cerita leisure macam ni tak perlu skill yang tinggi kan. Haha. So, terima je lahhh..

Teringin jugak nak tulis sesuatu yang memanfaat. Siap dah berangan nak tulis buku sendiri. Fuhh.. tak boleh blah kan? Tapi itu lah kenyataan nya. Minat jugak bidang penulisan ni tapi tak terkuat lagi daya nya, so masih di tahap ni je la. Sabo.. Sabo.. Semoga tuhan beri aku peluang kearah tu.. doakan aku kawan-kawan.

Bila dah masuk bidang education ni, macam2 peluang kau boleh cuba dan selami. Memang serius mencabar minda dan minat. Syukur lah memang bidang ni la aku minat sejak kecik, haha.. org kata darah pendidik turun temurun ni memang sikit-sikit agak mengalir jugak kat pewaris. Dalam ramai-ramai adik beradik, takde sape yang mengikut jejak ayah, akhirnya jatuh kat aku sekarang. Well ayah, I will do my best! huhu..

Adeh.. mata dah mengantuk, tapi abg technician ni tak siap-siap jugak lagi. Kesian gak dorang, tp lagi kesian kat diri sendiri ni haaa.. uwaaa.. mengantukkk! bgn awal harini..


okla...

oklaa...

zZzzzZzzzzz....

No comments:

Newer Post Older Post Home