Monday, May 30, 2011

Day #1 : YOUR FAVORITE SONG

Baru nak post yang ini, asyik ter-pospon je. Kalau macam ni, 30 Days boleh jadi exactly 365 days a year. Well, boleh tak favorite song bertukar kepada favorite songs? Yeah, I couldn't stick to only one song because yeah, my life has taken about years, so I had listen to so many great songs! Here, I combine all my favorites, dari lagu zaman tok kaduk sampai la lagu terkini dan terlatest yang tak berapa latest dari peredaran muzik semasa... haha..

1) Salam Untuk Kekasih - Nadia

I know this song through Karaoke Muzik Box. Rasa nya sape nak test vokal memang rasa macam best la kalau dapat nyanyi lagu ni secara live di hadapan kaki-kaki karok sejati (saya dah tak sejati, dah insaf). Sumbang pun takpe, janji note paling high tu kau mampu menjerit suara tak pondan. Tapi bukan itu yang penting, aku suka lirik nya yang best.



2) Sedalam Mana Cintamu - Safura

Tapi ni Salam Salma Mentor 5 yang bawak, tak sebest Safura, Safura still the best. Safura punya songs, sape yang suka memang akan kagum dengan lagu-lagu dia. Tapi sayang, dia dah tak nyanyi dah sekarang, I think since she wear the tudung. Good for her :). Sama-sama la kita insaf. Hiks. Eh, tapi dia tetap berlakon kan. Lakonan pun mantap. Lagu ni juga jenis lagu mencengkam hati dan sanubari aku. Acehh..


Original Version, Safura! Best kan best kan..??


3) Jar of Hearts - Christina Perri

Hah ini.. memang lagu terbaik yang pernah aku dengar. Dari segi words yang ada dalam lirik dia, gaya penyampaian sampai lah nada suara yang sangat kena. Aku teramat suka, kebetulan memang hati tengah pedih macam lagu ni, maka memang boleh dengar berulang-ulang kali sampai terhafal dan nyanyi balik sambil perasan Christina Perri. Layan oh, bawak kereta tengah-tengah malam sampai JB dengan mendengar hanya lagu ini. Tak ingat lah berapa kali aku play =,=


4) Masih Cinta- Kotak

Ini aku dengar first time dari Blog Don, kawan Keri. Ni pun lagu hati pecah yang seswai dengan hati-hati yang tak boleh nak tampal balik. Sila dengar dan hayati. Well, karya Indonesia memang sampai sekarang tak boleh lawan dengan karya sini, yeah, I have to admit it. Walau pun sebenarnya lirik dia agak entah apa-apa, tapi di sebabkan bahasa penuh puitis nya sungguh menikam kalbu. Even, tik tik tik je pun, dah boleh layan.. hahaha...


5) Keabadian Cinta - Anuar Zain

Lagu Abg Nuar memang tak pernah mendukacitakan. Lagu sekarang Sedetik Lebih pun best, cuma aku tak reti nak relate kan dengan Merong Mahawangsa actually. Tapi lagu bawah ni, sure la.. tangkap syok bagi hati bunga-bunga. Oh! Lagu Lelaki Ini pun best. Kan best kalau ada orang dedicate kat I. Ok. Kita mimpikan malam ni ye mizah.


6) Waiting for the End - Linkin Park

Lagu baru LP. Since aku sekolah menengah, LP memang favorite boyband? eh tak, alternative rock band yang aku paling suka. First album dia yang pakai casset pun aku ada lagi, well, zaman tu, CD adelah tersangat mahal sampai tahap tak mampu, beli casset pun kat Cental Market, murah sikit. haha. Well, waiting for the end, dari album baru, A Thousand Suns, adalah lebih best dari cover song dia, apa entah tajuk, I lupe.. auwww...


7) In The End - Linkin Park

Haha, LP lagi! yeah.. kate favorite band kan. Ini lagu yang sampai aku tampal lirik kat atas meja masa form 4. Seriusly, gila ke ape mek? hahaha.. lawak kan zaman-zaman sekolah dulu. Huh! Sekarang bila dah tak payah baca buku duduk dalam kelas, saya rindu zaman-zaman itu.. huuu..


8) Stan - Eminem ft. Dido

I love the Dido part, not the Eminem's rap actually. Sampai sekarang pun I think I couldn't understand what he said in the rap, kena baca sendiri baru paham. Tapi one thing yang aku salute dengan rappers ni ada lah macam mana dorang boleh hafal every single words yang dorang nak rap kan tu. Gila panjang kotttttt....


9) (God Must Have Spent) A Little More Time On You - N Sync

Hoohoho.. N sync was my favorite boyband. Kan.. dorang femes masa aku darjah enam, eh.. 13 tahun yang lalu. Justin Timberlake pun dah tua sekarang, rambut kerinting dia pun dah menjadi history bagi dia. haha.. Kiut kot kerinting halus kaler perang tu. Ada sape berani nak buat? hahaha.. Apa pun semua lagu N Sync saya suka. hihi..

Your love is like a river
Peaceful and deep
Your soul is like a secret
That I never could keep
When I look into your eyes
I know that it's true
God must have spent...
A little more time
On you...


10!) Already Gone - Kelly Clarkson

Come to number 10, I don't have words dah nak cakap. I adore Kelly Clarkson punya voice. Lagu dia tak yah cerita la kan best nya. Lirik pun layanzzzz!



If you could see through this, yes, I do have many broken heart song. Why is it? Haha... Only God who knows. =)

P.s. : Next, Day #2

.

1 comment:

Teh.haha said...

N'sync... yes!!!!!!!!!!! the whole album is my fav!!!!!! hehehhe

Newer Post Older Post Home